 |

|  |  Головна сторінка Навчання та Освіта Дорослих Короткий огляд: Команда експертів Жіночої Професійної Ліги і зацікавлені сторони провели віртуальну дискусію про попередні результати дослідження щодо навчальних потреб жінок |   |  |
 | Короткий огляд: Команда експертів Жіночої Професійної Ліги і зацікавлені сторони провели віртуальну дискусію про попередні результати дослідження щодо навчальних потреб жінок |
18 червня 2020 року за ініціативи ГО «Жіноча Професійна Ліга» біля 20 учасників та учасниць зі всієї України дискутували щодо навчальних потреб жінок з позицій надавачів та користувачів послуг з навчання дорослих. Навчання та освіта дорослих (коротко-НОД) впливає на три основні сфери життя людини: здоров'я та благополуччя; зайнятість і ринок праці; соціальне і громадянське, суспільне життя. Віртуальна конференція стала наступним, після травневого онлайн експертного опитування, етапом в межах реалізації дослідницького проєкту «Аналіз навчальних потреб жінок в Україні» за підтримки CIVICUS Solidarity Fund. «Про важливість цієї тематики проєкту свідчать принаймні такі данні: по-перше, вікова структура населення України, адже в країні 74,48% людей є у віці від 25 до 65 років, і більшість серед яких становлять жінки. По-друге, національний аналіз, здійснений громадською організацією у 2019 році, щодо завдання в Цілі сталого розвитку №4 "Якісна освіта" для ООН Форуму Високого Рівня (HLPF) в Нью Йорку, відзначає додаткові виклики стосовно аналізу потреб у навчанні дорослих в Україні, особливо жінок (жінок – роботодавців і підприємців, жінок-професіоналів та жінок з маргіналізованих і вразливих груп). Саме ці групи жінок стали цільовими для аналізу у проєкті» - зазначила Олена Лазоренко, президентка Жіночої Професійної Ліги (надалі - Ліга) і модераторка та доповідачка заходу. Перша сесія конференції була сфокусована на попередніх результатах онлайн експертного опитування, яке відбулося 8-22 травня 2020. Ніна Чала, членкиня Ліги, презентувала методологію опитування, профіль експертів з навчання та освіти дорослих (серед яких є представники з міст Києва і Маріуполя, а також з Харківської, Київської, Сумської, Запорізької, Львівської, Вінницької і Миколаївської області), експертну оцінку професійних компетенцій жінок, зокрема з вразливих і маргінальних груп, рівень задоволення їхніх потреб в отриманні потрібних навичок і знань, а також бар’єри доступу до НОД. За даними опитування, послугами з НОД в країні найбільше користуються професійні жінки (84,2%), найменше - жінки-роботодавці (5,3%). Всі опитані експерти поряд з високою оцінкою фахових знань професійних жінок, також відзначають високий рівень навичок спілкування та презентацій, навички роботи в Інтернеті (пошук інформації, цифрова безпека, цифрова грамотність). Серед навичок, які потребують розвитку було названо: дизайн мислення, креативне мислення, інтернет-маркетинг, планування кар’єри, емоційна стійкість, управління змінами, навички проектного менеджменту. Експерти зазначали, що для повноцінного залучення до ринку праці, жінкам з вразливих та маргінальних груп, потребують у розрізі тематики опитування, перед усім знань про можливості соціальної та державної підтримки, а також навички організації роботи в цифровому просторі. Серед бар’єрів доступу до НОД для жінок – найбільший вагомими стали ( у порядку вибору): фінансові витрати на програму; відсутність гнучкості у графіку занять; відсутність доступу до догляду за дітьми; обов’язки на робочому місці та відсутність інформації на місцевому рівні. Серед рекомендацій за результатами опитування було вказано на важливість формування на державному рівні цінностей у суспільстві, де професійна реалізація жінок є вищою цінністю за їхню сексуальну привабливість. Професійна успішність жінок формує сильну громаду, тому місцеве самоврядування має активно підтримувати НОД у тому числі створюючи відповідну інфраструктуру. Провайдери навчальних послуг мають звернути увагу на більшу гнучкість при формуванні програм і курсів НОД для жінок. 
Під час другої сесії конференції, представляючи загальну позицію користувачів послуг НОД, Олена Лазоренко ознайомила учасників з результатами опитування з тематики неформального навчання дорослих у рамках національного соціологічного дослідження, проведеного Фондом «Демократичні Ініціативи» за запитом Жіночої Професійної Ліги 13-18 грудня 2019 р. Вони були вперше презентовані під час конференції. Питання стосувалися участі жінок і чоловіків у короткотермінових формах неформального навчання, що забезпечує розвиток особистих здібностей або підвищення професійної кваліфікації, а також джерел фінансування такої участі у неформальному навчанні дорослих. За цими даними за 2019 рік, в Україні в цілому 8,5% людей брали участь в програмах неформального навчання дорослих. Ствердну відповідь на це запитання дали 9,1% жінок і 8,8 % чоловіків. Найбільш активно цим займаються на заході України (11,6%), наступним іде – Схід (11,4%). На Півдні – 9,3% і в Центрі країни – 5,2%. У питанні про джерела фінансування участі у цих формах неформального навчання дорослих найбільшу кількість отримали два наступних - це оплата з боку теперішнього чи майбутнього роботодавця (44,6% - у чоловіків та 26,3 % - у жінок); а також – самостійна оплата (24,7 %– у чоловіків та 26,3 % - у жінок). В обговоренні результатів кількісних та якісних досліджень взяли участь експерти проєкту – Ольга Гомілко, Родіон Колишко та Валентина Легка. З презентаційними матеріалами віртуальної конференції можна ознайомитися за посиланням 
За результатами проектного дослідження будуть запропоновані рекомендації для провайдерів освітніх послуг та професійних спільнот, для розробників політики (органів місцевого самоврядування, державних органів влади на національному рівні), для користувачів послуг в Україні, які міститиме фінальний етап проєкту – публікація, яка планується до оприлюднення в цифровому та друкованому вигляді восени цього року. Слідкуйте за повідомленнями наших цифрових комунікаційних ресурсів: сайт www.lpw.org.ua та Фейсбук сторінка https://www.facebook.com/LPWUA/ |  | 
|  |